روزنامه جوان: موسوی و کروبی اعدامی اند

روزنامه جوان با اشاره به بحثهای اخیر مطرح شده در باره حصر نوشت: رفع حصر یا به آزادی منجر می‌شود یا به محاکمه، اما پیش‌نیاز آن درک متقابل نظام و مخالفان حصر از چیستی مسئله است.

فهم نظام با اصلاح‌طلبان از چرایی حصر 180 درجه متفاوت است و با این تفاوت حداکثری رسیدن به راه‌حل واحد و مشترک ناممکن است. اصلاح‌طلبان بر این باورند که حصر رسانه‌ای این افراد از سوی نظام برای پیشگیری از احتمال تکرار آن حوادث تلخ است و بعضاً به صورت تلویحی می‌خواهند از نظام نگرانی‌زدایی کنند و از قاعده «شتر دیدی ندیدی» استفاده می‌کنند، اما به نظر می‌رسد حصر این افراد از خاستگاه نظام نه صرفاً برای پیشگیری از تکرار ماجراهای تلخ است، بلکه به دلیل پیشگیری از اعدام است.
 
وقتی جرم این افراد را در یک بسته قضایی در اختیار حقوقدان قرار دهید، طبق قانون مجازات اسلامی گزینه‌ای جز اعدام نخواهد گفت و بدیهی بودن جرم، تشکیل دادگاه را صرفاً به مثابه «تشریفات قضایی» نشان می‌دهد، اما نظام به پاس زحمات این افراد برای گذشته کشور، مصلحت را در تقلیل جرم به «حصر رسانه‌ای» دانسته است، لذا اصرار اصلاح‌طلبان به رفع حصر با توجه به جرم این افراد، الزاماً به آزادی منجر نخواهد شد و ممکن است نظام با لبیک به خواسته اصلاح‌طلبان پایان حصر و شروع محاکمه را آغاز کند که شاید ناخوشایندتر از امروز باشد.
 

اگرچه اکنون هم بخشی از اصلاح‌طلبان که در معارضه با نظامند، نان حصر را چرب‌تر از نان رفع حصر می‌دانند و به طریق اولی اعدام را آورده بهتری برای خود می‌دانند. بدون تردید بخش خارج از نظام اصلاحات اعدام را مطلوب خود و آن را به مثابه «مسئله‌ای بحران‌ساز» برای نظام و قابل بهره‌برداری می‌داند. این جماعت که آرزویی جز تولید بحران برای نظام ندارند منتظر اعدام هستند و عوایدی را برای خود در فردای آن تعریف کرده‌اند.
 
آنان خونخواهی را برای معارضه با نظام مفیدتر از مطالبه رفع حصر می‌دانند. اگر آنان دلسوز این سه نفر هستند و در این مسئله صداقت دارند نظام را به سمت اعدام هل ندهند. اگر اصلاح‌طلبان دنبال رفع حصر (آزادی) بودند، حتماً به صورت رسمی و علنی تکلیف خود را با طرح دروغین تقلب و شعارهای مطروحه علیه نظام و انقلاب در خیابان‌های تهران روشن و اعلام برائت می‌کردند.

مامور قلابی دادسرای نظامی دستگیر شد

خبرگزاری ایرنا:  رییس پلیس راه غرب استان تهران از دستگیری یک جاعل عنوان مامور دادسرای نظامی تهران خبر داد.

 سرهنگ حامد محمودی افزود: این کلاهبردار که با در دست داشتن کارت شناسایی جعلی دادسرای نظام به پلیس راه تهران قم مراجعه کرده و قصد ترخیص یک دستگاه پژو ٢٠٦ را داشته، با هوشیاری فرمانده پاسگاه تهران قم تحویل کلانتری می شود.
 
وی اضافه کرد:هویت اصلی این جاعل که کارت شناسایی فردی به نام م ز، مامور دادسرای نظامی تهران را همراه داشته، پس از استعلام به عمل آمده، مشخص شده و برابر هماهنگی های به عمل آمده با دادسرای نظامی تهران مقرر شد نامبرده تا تعیین تکلیف و مراجعه نیروهای حفاظت اطلاعات دادسرای نظامی تهران تحویل آن کلانتری شود و از طریق دادگاه بخش آفتاب فعلا اقدامات اولیه انجام شود. بنابراین نامبرده به همراه مدارک جعلی تحویل نماینده کلانتری شد.
 
رییس پلیس راه غرب استان تهران افزود: این خودرو به دلیل داشتن خلافی به مبلغ ٤ میلیون و ٥٠٠ هزار تومان، توقیف شده بود.
 

سرهنگ محمودی اضافه کرد: پس از مراجعه این فرد برای ترخیص خودرو، سرهنگ دوم کاظمی، پلیس راه آزادراه تهران-قم به حرکات او مشکوک شده و پس از تحقیقات بیشتر و استعلام از دادسرای نظامی تهران، همکاری نامبرده با این مجموعه رد و معلوم شد فردی با این مشخصات در آن مجموعه فعالیت نمی کند.

ایران؛ هاب سرمایه‌گذاری منطقه

فریال مستوفی در روزنامه آرمان نوشت: ایران ظرفیت بالایی برای سرمایه‌گذاری دارد. نفت و گاز، معادن متعدد، 68 ماده معدنی، دسترسی به آب‌های آزاد از شمال و جنوب، داشتن کارگر ماهر، جمعیت 80 میلیونی کشور و جمعیت 300 میلیونی منطقه باعث می‌شود ایران هاب سرمایه‌گذاری منطقه باشد. ایران باید بتواند تا سال 1404 حدود 450‌میلیارد دلار سرمایه جذب کند.
 
رسیدن به این هدف نیاز به الزاماتی دارد. قبل از هرگونه اقدام برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، دولت دوازدهم باید موانع موجود را حل و فصل کند و اجرای سیاست‌های‌ درست و منطقی و هدفمند برای جذب سرمایه‌گذار خارجی را در راس برنامه‌های خود قرار دهد. دخالت‌های‌ مفید و سازنده دولت در فراهم کردن زمینه‌ها و زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی در چارچوب ایجاد امنیت اقتصادی و تضمین اجرای قراردادها و فعالیت‌های‌ اقتصادی بسیار موثر است.
 
این مهم از طریق تصویب قوانین شفاف و همچنین تقویت و احترام به بخش خصوصی امکانپذیر می‌شود. یکی از مسائلی که در حال حاضر ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را افزایش می‌دهد، عدم تضمین اجرای قراردادهاست. سرمایه‌گذاری مستقیم نیازمند ضمانت دولتی نیست، اما گشایش فاینانس به چنین ضمانتی نیاز دارد، ضمن اینکه در برنامه ششم دولت مکلف شده است که امکان بهره‌گیری بخش خصوصی از این ابزار را فراهم کند.
 
دولت جدید باید زمینه جذب و تشویق سرمایه‌گذاران خارجی را با هدف انتقال دانش فنی و روش‌های‌ پیشرفته مدیریت بنگاه‌های‌ اقتصادی که منجر به رشد تکنولوژیک و بهبود بهره‌وری در بخش‌های مختلف اقتصادی می‌شود، به همراه ورود سرمایه به کشور فراهم سازد. مسئولان دولتی می‌توانند با قضاوت درست در شناخت و حمایت از سرمایه‌گذاران واقعی و صاحب فناوری روز دنیا در زمینه‌های مختلف اقتصادی و صنعتی این نقش را به خوبی ایفا کنند.
 
سرمایه‌گذار‌خارجی باید توانمندی خود در زمینه‌های‌ مختلف از تامین مالی گرفته تا دانش فنی را نشان دهد و صرفا به خارجی بودن سرمایه‌گذار اکتفا نشود. مضافا دولت همزمان باید حمایت از شرکت‌های‌ توانمند خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد و در ایجاد تعامل درست و سازنده بین بخش خصوصی داخلی کشور با سرمایه‌گذاران خارجی که خود عامل مهمی در رشد فزاینده سرمایه‌گذاری خارجی است، بکوشد.
 
از دیگر اولویت‌های‌ مهم، توسعه امکانات پژوهشی کشور در کلاس بین‌المللی و فراهم کردن امکانات و تجهیزات مناسب و به‌کارگیری افراد با تحصیلات بالا، مهندسان خبره و محققان مطلع در زمینه‌های‌ مختلف و توسعه مراکز پژوهشی است. دانشگاه‌ها و مراکز علمی‌ که به رشته‌های‌ اقتصادی و صنعتی مربوط می‌شود، فاقد امکانات مطلوب هستند و تحقیقات بیشتر انفرادی و در حد دانش فردی است.
 
دسترسی به اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور برای معرفی فرصت‌های منطقه‌ای و همچنین دسترسی به بیش از 50‌هزار عضو در این اتاق‌ها، قابل اعتماد بودن اتاق بازرگانی در نظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و نیز تعامل نزدیک با مراکز دانشگاهی از جمله ویژگی‌هایی است که زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی را در کشور فراهم می‌کند.

حیوان خواری؛ نگاه فلسفی به تغذیه

مجله جهان کتاب - محمد زین الدین:

  • جاناتان سفران فوئر، ترجمه ثمین نبی پور، تهران: مثلث، 1395، 318 ص. 23000 ریال

چندی پیش، کاریکاتوری را در یکی از شبکه های اجتماعی با دوستانم به اشتراک گذاشتم. تصویری از گاوی قوی هیکل و خشمگین که پیش بند خونین قصابی بسته بود و با ساطور پشت کنده قصابان مشغول تکه کردن گوشت بود. شاید به نظرتان این تصویر خنده دار بیاید، اما آنچه موجب ناخوشنودی دوستانم شد و ارسال پیام های شکایت آمیز و اعتراضی به من، تصویر دردناک انسان های سلاخی شده ای بود که در دکان آن گاو قصاب به قناره کشیده شده بودند.
 
اغلب دوستان معترض و خشمگین با این استدلال که تصویر به شدت خشن و بی رحمانه و شبیه به یک کابوس است، از من خواستند که آن را حذف کنم. گرچه در نهایت به احترام آنها کاریکاتور را از صفحه ام برداشتم اما این سوالم بی جواب ماند: چرا وقتی حیوانات را در همین وضعیت می بینیم، احساس ناراحتی یا خشم نمی کنیم؟
 
حیوان خواری؛ نگاه فلسفی به تغذیه

شاید ساده ترین پاسخ به این سوال این است که ما انسانیم و آنها حیوان! اما آیا انسان بودن به ما این اجازه را می دهد که هر بلایی می خواهیم بر سر بقیه موجودات این کره خاکی بیاوریم؟! مگر نه این که انسان هم گونه ای از حیوانات است که توانسته به اتکای هوش برترش بر جهان تسلط یابد؟! پس اگر بر فرض، روزی بر روی زمین موجوداتی باهوش تر از ما پیدا شوند، به آنها حق می دهیم که ما را سلاخی و از گوشت مان تغذیه کنند؟!

این گونه پرسش ها را می توان زمینه ساز پدید آمدن کتابی به نام «حیوان خواری» به قلم جاناتان سفران فوئر دانست. این نویسنده آمریکایی و دانش آموخته فلسفه را پیش از این با رمان کوچک و خواندنی «حال همه مان خوب بود» می شناختیم. رمانی که بر اساس آن، فیلمی دیدنی و جذاب با عنوان «فوق العاده بلند و بیش از اندازه نزدیک» ساخته شده است.

اما «حیوان خواری» یک داستان نیست. کتابی در مدح گیاه خواری هم محسوب نمی شود. یعنی مجبور نیستید مدام درباره فواید خوردن کلم بروکلی بخارپز و قارچ کبابی بشنوید و به این موضوع ایمان بیاورید که پونه کوهی منبعی سرشار از کلسیم است، حتی بیشتر از جگر گوسفند. «ناتوانی فوئر در پاسخگویی به این پرسش فرزندش که چرا بعضی از حیوانات را می خوریم و بعضی را نه، او را به جستجو در سنت های گوناگون تغذیه و داستان های مرتبط با آن واداشت.»

این کتاب که با ترجمه ای روان و خوشخوان منتشر شده است، یکی از پرفروش ترین آثار غیر داستانی سال های 2009 و 2010 و مورد تحسین روزنامه های آمریکایی محسوب می شود. اثری که کوشیده با رویکردی فلسفی به موضوع تغذیه انسان بپردازد و چنان مورد استقبال قرار گرفته است که به قول روزنامه لس آنجلس تایمز، جاناتان سفران فوئر را در کنار بزرگ ترین فیلسوفان جهان می نشاند. او این اثر را با روایتی از مادربزرگش، که یکی از جان به در بردگان جنگ جهانی دوم است، درباره آشپزی شروع می کند و در ادامه به تحلیل و بررسی حقوق حیوانات می پردازد.
 
حیوان خواری؛ نگاه فلسفی به تغذیه

اما تنها به ایده پردازی در زمینه حیوان خواری بسنده نمی کند. او برای نوشتن این کتاب روزها و ماه ها با کشتی های صیادی سفر کرده، از مراکز پرورش مرغ و کشتارگاه ها بازدید می کند.

نویسنده بر اساس یافته های خود به بحث بر سر «بهترین روش زندگی بر سیاره زمین» می پردازد و رساله تحلیلی خود را بر دیدگاه امانوئلا چنامی اسپادا، روانشناس ایتالیایی استوار می سازد که می گوید: «انسان انگاری خطری است که باید به جان بخریم. چون باید از تجربه های انسانی خودمان برای پاسخ به پرسش ها درباره تجربه های حیوانات استفاده کنیم. تنها درمان ممکن (برای انسان انگاری) نقد مداوم تعاریف مان است تا بتوانیم پاسخ های درخور برای پرسش های مان پیدا کنیم.» 

دکوراسیون منزل عروس و دامادها

وب‌سایت اتاق: طراحی و تزیین دکوراسیون منزل عروس و داماد کاری سخت و چالش برانگیز است چرا که باید نظرات و سلیقه های متفاوت را به شیوه ای درست و مناسب با یکدیگر ترکیب کنید.
 
معمولا برای خانه اول، هر عروس و دامادی دوست دارند فقط نظرات خودشان در طراحی داخلی اعمال شود در نتیجه موضوع مهم در رسیدن به دکوراسیونی باب میل هر دو طرف ایجاد تعادل و احترام به سلیقه عروس و داماد است. البته در بعضی مواقع مجبور هستید بعضی چیزها را قربانی کنید تا به هدف مد نظر خود برسید.

حقیقت این است که بسیاری از عروس و دامادها زندگی خود را در آپارتمان های کوچک شروع می کنند اما همانطور که در بسیاری از پست ها اشاره کردم، زندگی در فضای کوچک به هیچ عنوان نباید مانع ایجاد خلاقیت و سبکی شیک در دکوراسیون منزل شود.
 
درست است که فضای کوچک می تواند سریعا بهم ریخته و گرفته نشان داده شود اما با استفاده از روش های متعدد موثر و البته ساده ای که وجود دارد، می توانید به طور کامل از بوجود آمدن چنین شرایطی جلوگیری کنید. در ادامه به معرفی چندین مدل زیبا و کاربردی در همین باب می پردازم.

برای تزیین دکوراسیون منزل کوچک یک زوج جوان، باید از تم هایی استفاده کنید که اتاق را روشن و دلباز نشان می دهند. مسلما مهم ترین قسمت یک خانه هم اتاق نشیمن آن است،
 
برای بیشتر زوج های جوان دیزاینی ساده و مدرن بهترین نتیجه را می دهد، اتاق نشیمن می تواند با رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، قهوه ای، مشکی تزیین شود و رنگ های جذاب تر مانند قرمز، زرد، نارنجی، سبز و آبی نیز توسط دکوری ها و سایر لوازم منزل مانند پرده و مبلمان به دکوراسیون اضافه شود. به همین خاظر بهتر است حتما در اتاق نشیمن از شلف یا کتابخانه ای کوچک استفاده کنید تا به راحتی بتوانید این رنگ ها را توسط کتاب یا اشیاء مختلف دیگر وارد دکوراسیون کنید.

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
برای تزیین دکوراسیون اتاق نشیمن می توانید از دکوری های صنایع دستی نیز استفاده کنید، نصب کردن عکس های عروسی و خاطرات ماه عسل می تواند ایده خوبی برای تزیین خانه ای نو و شروع زندگی مشترک باشد. برای تزیین مبلمان راحتی نشیمن قرار دادن کوسن ها با حروف یک ایده جالب است، می توانید کوسن ها را به ترتیب حروف اسم عروس و داماد کنار هم قرار بدهید. یک کار خلاقانه که علاوه بر زیبایی و گرم نشان دادن دکوراسیون، هویتی مشخص و هوشمندانه به دیزاین خانه شما می دهد.

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
مکان مهم بعدی در کوراسیون خانه اول عروس و داماد، اتاق خواب است، مهم ترین نکته ای که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب عروس و داماد باید به آن توجه کرد راحتی است. برای اتاق خواب های کوچک بهتر است تمی روشن و ساده انتخاب کنید، قرار دادن تخت خواب های کم ارتفاع نیز ایده مناسبی است. برای اضافه کردن رنگ های جدید و جذاب می توانید از تابلوهای نقاشی و دکورای امروزی و مدرن استفاده کنید یا اینکه دیوارهای تاکیدی را در دکوراسیون بکار ببرید. یعنی فقط یک کدام از دیوارها را با بافت و رنگی متفاوت تزیین کنید.

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 

نورپردازی اتاق خواب عروس و داماد اهمیت فراوانی دارد. اگر اطراف تخت خواب میزهای پاتختی قرار گرفته است حتما از چراغ های رومیزی و آباژورهای شیک در هر دوطرف استفاده کنید. این کار هم کارایی بسیار زیادی دارد و هم اینکه ظاهری رمانیتک و بسیار زیبا به دکوراسیون اتاق می دهد.
 
برای کامل شدن سیستم روشنایی اتاق، کافی است، لوستری زیبا و لوکس در مرکز سقف آویزان کنید تا فضای اتاق خصوصا در شب کاملا رمانتیک و عاشقانه شود. سعی کنید پنجره ها را نیز با پرده های نازک و حریر بپوشانید تا نور طبیعی به آسانی فضای اتاق را در طول روز روشن کند.

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک

آشپزخانه فضای مهم بعدی است، از وسایل موجود در اطرافتان الهام بگیرید و همزمان دکوراسیون اولین خانه خود را تزیین کنید. اگر آپارتمانی کوچک با آشپزخانه اپن در اختیار دارید انتخاب تم روشن ایده ایمن و مناسبی است.
 
ترکیب رنگی سفید و خاکستری در آشپزخانه خیلی خوب جواب می دهد مثلا می توانید رنگ دیوارها را خاکستری انتخاب کنید و رنگ کابینت را یکدست سفید بزنید یا اینکه برعکس عمل کنید. اگر به این ترکیب، رنگ طبیعی چوب را از طریق کفپوش، دیوارپوش یا حتی روکابینتی به فضا اضافه کنید دیگر زیبایی آشپزخانه تضمین شده خواهد بود.

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 

سعی کنید همیشه خلاقیت را در جای جای دکوراسیون خانه بنمایش بگذارید، درست مانند سایر اتاق های خانه، آشپزخانه نیز می توانید مکانی جالب برای ایده های سرگرم کننده و جذاب باشد. برای مثال استفاده از دیوارهای تخته سیاه یک ایده بسیار زیبا و البته کاربردی در آشپزخانه است.
 
روی چنین فضایی می توانید برنامه هفتگی پخت غذا، لیست خرید روزانه، یا یادداشت های محبت آمیز در مورد شریک زندگی تان بنویسید. صندلی های میز اپن یا لامپ های آویز آشپزخانه نیز مکان مناسبی برای استفاده از ایده های خلاقانه هستند.

33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک 
 
33 مدل دکوراسیون منزل عروس و داماد با طراحی داخلی بسیارشیک